Maak een succes van je Facebook-pagina

No Comments

Waarom social media?

zakelijkJe ziet vaker en vaker dat organisaties social media als marketing tool gebruiken om hun diensten of producten te promoten. Veel van die organisaties zijn ruim vertegenwoordigd met hun eigen Facebook pagina. Maar hoe zorg je dat deze succesvol is? En wat zijn aandachtspunten? Hieronder treft je een checklist om te kijken of je met jouw Facebook pagina op de goede weg bent.

Gratis tips

[st_unordered listicon=”success”]

  • Op de info-pagina kunnen organisaties informatie over hun onderneming invullen. Het is van hoge mate belang dat organisaties dit effectief gebruiken. De eerste 140 tekens zullen onder de profielfoto op de homepagina zichtbaar worden. De meeste bezoekers lezen dit informatie over de organisatie ook voordat zij verder scrollen. Vergeet absoluut niet om een link te plaatsen naar je website.
  • Zorg voor een herkenbaar profiel foto, aangezien dit profiel foto altijd aanwezig is bij elk update. Een duidelijk en herkenbaar beeld, zoals het logo van je organisatie.
  • Bij elk Facebook pagina heb je naast het gebruiken van afbeeldingen en video’s in updates, de mogelijkheid om een omslagfoto toe te voegen. Gebruik dit ook! Zorg voor een duidelijk beeld dat weergeeft waar de organisatie voor staat. Er is veel mogelijk maar er zijn ook regels waar je je aan moet houden. Zo mogen de volgende zaken niet aanwezig zijn op een omslagfoto:
    – prijs- en aankoopinformatie;
    – contactgegevens;
    – call-to-actions, zoals ‘vertel je vrienden’ of ‘like ons’;
    – visuele elementen, zoals een pijl, die wijzen naar deze functies;
    – en beelden die inbreuk maken op het auteursrecht van derden.
  • Vergeet niet waarom je Facebook als marketing tool gebruikt. Het is een eenvoudige manier om direct in contact te komen met je fans. Je moet dus niet alleen zenden, maar zorg er ook voor dat je de conversatie verhoogt. Wees actief op je Facebook pagina en sta open voor reacties
  • Met het zoveel mogelijk binnenhalen van likes ben je er niet. De uitdaging ligt bij het creëren van interactie en de verbondenheid van fans met je organisatie of merk. Denk dus na over de contentstrategie. Wees je ervan bewust dat je pagina niet alleen moet aansluiten bij de identiteit van je organisatie, maar ook bij je fans.
  • Bied met je Facebook pagina iets extra’s aan je fans. Geef ‘behind the screen’ informatie over je producten of diensten. Publiceer whitepapers, filmpjes met extra’s of tips. Wat fans ook graag willen is kans maken op prijzen, kortingen of een gratis (proef)exemplaar ontvangen. Speel hier als ondernemer op in met acties. Ook hier zijn richtlijnen aan verbonden. Bekijk ze op de pagina Guidelines van Facebook.
  • Nodig je klanten uit om je pagina te liken. Hoe meer likes je pagina heeft, des te makkelijker het is om nieuwe potentiële klanten te vinden.

[/st_unordered]
Start nu met het toepassen van deze tips en je zult merken dat Facebook zeer handig is !

Blijf ons ook volgen op Facebook om meer tips en ideeën te krijgen: http://www.facebook.com/MDWebbureau

Bron: frankwatching.nl

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Wij schrijven graag!

Wij zijn uitgegroeid tot een volwaardig webbureau en schrijven graag interessante artikelen dat ondersteuning en inspiratie kan bieden bij uw eigen werkzaamheden.

Gratis SEO-analyse!

Wij bieden professionele SEO-diensten die helpen websites beter vindbaar te zijn bij organische zoekresultaten en concurreren wij om de top posities van zeer competitieve zoekwoorden.

Meer interessante artikelen

Bekijk alle artikelen
No Comments

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.